marți, 13 martie 2012

Cum se scrie Mihai Răzvan Ungureanu pe țigănește?

 Vom afla cât de curând, pentru că mai nou, se pare, există limba scrisă romani.
Zilele acestea vuiesc ziarele despre situația de la UMF Târgu Mureș, subiectul limbii scrise a etniei marronii nefiind unul de interes național, cel puțin nu pentru mediile politic și TV.
În această zi istorică pentru Rromânia, guvernul, sub conducerea ilustrului Răzvan Ungureanu, a hotărât înființarea în sectorul 5 al capitalei, a unui liceu cu predare în limba maternă a etniei marronii, ca să termine și Vanghelie liceul, mai știi. Întrebarea pertinentă pe care mi-o pun este: se vor folosi pentru predare difuzoare, porta-voci, boxe sau altfel de echipamente sonore, pentru că sincer, eu nu știu să existe o astfel de limbă scrisă. Am trăit să o văd și pe asta și anume atribuirea etniei marronii a unei limbi scrise. Și nu este totul, dar mai strigător la cer, micuții marronii vor beneficia din partea autorităților și de o masă caldă pe zi, situație care nu există în școlile de stat în care studiază etnia cea mai defavorizată din România, cea a românilor. Din ce bani credeți că se vor pune toate acestea în practică? Hm, oare din ai românilor? Dacă asta nu se numește discriminare, fraților, atunci...Mai pe larg despre subiect citiți prin ziare, eu am rămas fără cuvinte, chiar și fără cele scrise.
Îmi vine în minte o caricatură mai veche (cred că era din Cațavencu) în care era afișat un indicator rutier trilingv, evident pentru țigănească fiind reprezentat un difuzor. Din păcate, nu mai este o caricatură ci tristul adevăr!
Am încercat ceva mai jos o reproducere.

 
Sursa: Eu
Semnează,
Don Chicote

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ciripeşte, dară:

Let’s Do It, Romania!