marți, 6 martie 2012

Sincer, ați auzit de Carici Pogonici?

CNA, mediatorul subtilităților

Voi ați știți ce înseamnă carici?
Până la fabuloasa amendare din partea CNA a unei banale insinuări (Carici Pogonici în loc de Crin Antonescu) habar nu aveam ce înseamnă "carici". Știam că exista pe vremuri o revistă pentru copii care se numea Arici Pogonici, nimic mai mult. Eu nu am prins vremea revistei respective, născută fiind la un an după apariția celebrei de asemenea Șoimii Patriei (cea care a înlocuit Arici Pogonici) din care mă delectam ceva mai târziu în istorie cu Aventurile lui Costel povestite chiar de el.
Auzindu-l pe Banciu a cărui emisiune a fost amendată de curând cu suma de 20.000 de RON (și l-am auzit de câteva ori folosind această subtilitate) nu am sesizat în veci folosirea faimoasei de acum vulgarități de origine țigănească - carici. În limba, închipuit scrisă a etniei maronii, carici înseamnă penis în limbaj etic sau sulă în limbaj ilinescian.
Nefiind la curent cu limbajul de Ferentari, contrar se observă celor de la CNA, am folosit dexonline.ro pentru a-mi rezolva curiozitatea. Am fost surprinsă evident rezultatul dexonline pentru că mi-a întărit ideea că CNA este pusă să sancționeze eventuale derapări de la regulile de bun simț ale mediei audio-vizualului după criterii politice, din păcate. M-am întreb retoric, membrii CNA nu ar trebui să fie totuși niște ziariști sau membrii ai Academiei Române, sau mă rog, orice alt gen dar în nici un caz persoane care provin din etnia politicienilor? De ce această retorică? Păi...
Foarte de curând, un moderator spune Carici Pogonici - referindu-se la Crin Antonescu, iar altul, inflamat nespus îi adresează unui interlocutor în direct următoarea concluzie "sunteți un nesimțit, dobitoc, mitocan". Ambii o spun în direct în emisiunile proprii, de certă notorietate. Ei, bine...Ce face CNA? Primul ia amendă de 20.000 de RON iar cel de al doilea ia o deja dublă amânare a soluționării cazului. Atât de afiliat politic a ajuns CNA încât a ajuns să amendeze subtilități? Asta da justiție a moralității din partea CNA!
Să fim serioși, câți români nețiganizați știu ce înseamnă carici?
Să nu aducem în discuție și cazul precedent în care, pentru aceeași faptă (celebrul posterior gol de prim ministru) un post (cel care săvârșit mitocănia) ia 10 minute de suspendare a emisiei, iar cea de-al doilea  (cel care a preluat mitocănia) ia 200.000 de RON amendă.
Deci da, CNA practică o justiție al naibii de chioară (a se vedea și definiția din dexonline a cuvântului chior), îi funcționează doar ochiul roșu felixian.

Semnează,
Sulia Puliașkin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ciripeşte, dară:

Let’s Do It, Romania!