luni, 16 august 2021

E, dacă erau manele...

     

    Aseară am avut concert pentru pian şi xilofon. Având în vedere locaţia concertului, care s-a desfăşurat fix sub ferestrele celor care locuim în zonă, am abut tupeul să îmi exprim dezacordul. M-am gândit că poate şi noi, cei care locuim în zonă avem dreptul la linişte, mai ales că locaţia este destul de generoasă, sunt spaţii destule pentru organizarea unor astfel de evenimente fără a afecta confortul unora sau altora. Se pare că nu, municipalitatea face orice ca să ne creeze şi mai multe neplăceri. Nu suntem parc şi totuşi avem bănci sub balcon, nu suntem grădiniţă şi totuşi avem zilnic un mic (mic ca dimensiuni nu ca populaţie sub vârsta de şase ani) after-school. Evident că cei care văd bănci se gândesc să le folosească, că doar nu au fost puse degeaba, nu? Dă-i dracu' pe fraiererii care locuiesc în zonă. Cine i-a pus să-şi cumpere apartamente în parc? Ia uite!

    Cum spuneam, mi-am exprimat dezacordul în legătura cu situaţia în sine. De la două persoane (o domnişoară şi un domn, nişte "doi" care nu păreau să fie împreună şi care asistau la concertul de xilofon) am primit aceeasi replică stupidă: "E, dacă erau manele"!!!!!! Acum mă gândesc, putea să fie şi Satie cu Gymnopedia lui ternă şi tot era prost pentru rezidenţi, deşi la ce vacarm este în general zonă sigur Satie era acoperit cu brio, compoziţiile lui find destul de "plate", mai de tăiat vene. 

    Totuşi, de unde ideea de manele? Au devenit manelele obsesie naţională? Nu putem trăi o zi fără să pronunţăm cuvântul manea? Eu mă lamentam în legătură cu locaţia concertului, cu acustica complet nefavorabilă rezidenţilor, cu liota de oameni care ascultau fascinaţi xilofonul (fascinaţia mea a continuat în sufragerie câteva ore) iar duduia şi duduiul îmi luau peste picior "pasiunea" petru manele. Şi dacă aş fi fost ascultătoare de manele ce era? Ce? Cei care ascultă manele nu au drepturi? Nu m-a deranjat că am fost etichetată ca fiind manelistă pentru că nu îmi place genul şi nu mă poate decât amuza o astfel de etichetă, m-a enervat peste măsură în schimb etichetarea asta instinctivă şi gratuită mai ales că eu vorbeam despre mere şi tăntălăii despre pere.


Semneză,
Coca Colea Răutu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ciripeşte, dară:

Let’s Do It, Romania!